در بیان اهمیت سرمایه‌گذاری در توسعه زیر ساختهای مورد نیاز صنعت گردشگری کشور و جایگاه این صنعت در توسعه پایدار همین بس که گردشگری یکی از مهم ترین صنایع برگزیده جهان است که می تواند منبع اقتصادی مطمئنی برای کشورهای در حال توسعه محسوب شود.

طبق آمارهای ارائه شده تعداد گردشگران بین المللی از 25 میلیون نفر در سال 1950 به 278 میلیون نفر در سال 1980 و به 674 میلیون نفر در سال 2000 و یک میلیارد و 186 میلیون گردشگر در سال 2015 افزایش یافته است. از سویی درآمد حاصل از این نوع گردشگری در مقاصد مختلف در سال 2015 در حدود 211 میلیارد دلار برآورد می شود.

این در حالیست که مطالعه انجام شده توسط کمیسیون گردشگری اتاق ایران تاکید می‌کند که کشور با وجود بهره‌مندی از تمام مواهب طبیعی و فرهنگی به سبب عدم وجود سرمایه‌گذاری مناسب در حوزه گردشگری تاکنون نتوانسته جایگاه خود را در گردشگری جهان ارتقا دهد و یا حتی پتانسیل های گردشگری خود را به فعلیت برساند. ایران از نظر جاذبه‌های باستانی و تاریخی رتبه دهم و از نظر اکوتوریسم در رتبه پنجم دنیا قرار دارد و بر اساس داده‌های بانک جهانی مجموع سهم اقتصاد سفر و گردشگری در تولید ناخالص داخلی ایران تا سال ۲۰۲۸ به ۳۱۳ هزار میلیارد تومان خواهد رسید.

همچنین شورای جهانی سفر و گردشگری درباره رشد صنعت گردشگری ایران در گزارش خود به این صنعت بعنوان صنعتی پایدار خوش بین بوده و پیش بینی می کند گردشگران خارجی در سال ۲۰۳۳ میلادی بیش از ۲۱ میلیارد دلار در ایران هزینه خواهند کرد و هزینه کرد گردشگران داخلی نیز از مرز ۵۷۸ هزار میلیارد تومان خواهد گذشت که این فرصتی است بسیار ارزنده برای سرمایه گذاران و برنامه ریزان پروژه های گردشگری پایدار.

پر واضح است که شناسایی فرصت‌های سرمایه گذاری و فعالیت هوشمندانه در این صنعت یکی از پر بازده ترین نوع سرمایه گذاری ها خواهد بود که شرکت امیدجوانان نیز به همین دلیل این مهم را از طریق شناسایی فرصت‌ها و طراحی پروژه های خاص گردشگری از طریق معاونت گردشگری و فرهنگی خود به جد دنبال می‌کند. 

در تماس باشید

آدرس :   مجتمع بین الحرمین ، بلوک A ، طبقه 1 ، واحد A20

تلفن :      07137391496                 

ایمیل:     info@omidjavanan.com

شرکت امید جوانان

در صورتیکه به اطلاعات بیشتری درباره مجموعه امیدجوانان، خدمات و یا سرمایه گذاری

نیاز دارید، کارشناسان ما همه روزه آماده پاسخگویی و انجام هماهنگی‌های لازم هستند.