اولین شهر گردشگری ورزشی  پایدار  ایران


: 383

شهر گردشگری ورزشی شرکت امیدجوانان اولین شهر از مجموعه شهرهای پایدار شرکت امیدجوانان در مناطق مستعد اطراف شیراز می‌باشد که مطالعات آن از سال 1393 آغاز و در سال 1396، طرح جامع اولین شهر پایدار کشور در حوزه گردشگری ورزشی با رعایت تمام اصول مهندسی پایداری در زمینی به مساحت 3200 هکتار در شرکت توسعه ورزش امیدجوانان تدوین و به مسئولین وقت تقدیم شد.

گردشگری ورزشی چیست ؟ 

بصورت ساده به معنای سفر به مناطق مختلف برای شرکت در رویدادهای ورزشی، مشاهده مسابقات، و یا انجام فعالیت‌های ورزشی است. گردشگری ورزی در حال حاضر یکی از حوزه‌های در حال رشد و جذاب در صنعت گردشگری است و استان پهناور فارس و خصوصا شهر شیراز با توجه به تنوع جغرافیایی و فرهنگی خاص خود، در بین استان های کشور پتانسیل‌های بسیاری در این حوزه دارد.  

 

نقش ورزش در اقتصاد 

در روزگاری که تاثیر اهمیت ورزش در رشد و توسعه همه جانبه کشورهای توسعه یافته خصوصا در تولید ناخالص ملی و رشد اقتصادی به وضوح بر همگان عیان شده، دیگر بهانه ای برای کم توجهی به این حوزه خصوصا در شرایط بحرانی اقتصاد ایران باقی نمی‌ماند چرا که :

  • توسعه ورزش ضامن توسعه سلامت و کاهش هزینه های درمان است

  • توسعه ورزش عامل رونق صنعت گردشگری خصوصا گردشگری ورزشی و در نتیجه ایجاد رونق اقتصادی است

  • توسعه ورزش عامل اشتغال زایی است تا جایی که بر اساس آمارها در ازای هر 6 توریست خارجی 1 شغل و در ازای هر 25 توریست داخلی نیز 1 شغل ایجاد می شود.

  • وجود منابع درآمدی متعدد، متنوع و جذاب در هر دو حوزه گردشگری و ورزشی در تمام سطوح، از سطح مبتدی تا حرفه ای بسیار تامل برانگیز می باشد.

لذا به جرات می توان ورزش را به عنوان یکی از منابع اصلی رشد و توسعه اقتصادی هم برای سرمایه گذار و هم برای دولت نام برد که به صورت مستقیم و غیر مستقیم در دوره‌های کوتاه مدت و بلند مدت بر رشد اقتصادی تاثیرگذار است.

 

اولین و بزرگترین پروژه گردشگری ورزشی با رعایت تمام اصول فنی مهندسی پایداری در کشور

 

 

شهر گردشگری ورزشی شرکت امیدجوانان اولین شهر از مجموعه شهرهای پایدار شرکت امیدجوانان در مناطق مستعد اطراف شیراز می‌باشد که مطالعات آن از سال 1393  آغاز و در سال 1396، طرح جامع اولین شهر پایدار  کشور در حوزه گردشگری ورزشی با رعایت تمام اصول مهندسی پایداری در زمینی به مساحت 3200 هکتار در شرکت توسعه ورزش امیدجوانان تدوین و به مسئولین وقت تقدیم شد.

 

ویژگی‌های محل اجرای پروژه :

شیراز با توجه به موقعیت جغرافیایی خود در استان فارس و پتانسیل‌های موجود در استانهای همجوار شامل بوشهر، کهگیلویر و بویر احمد، هرمزگان و سیستان و بلوچستان، بهترین موقعیت را برای اجرای مگا پروژه‌های ورزشی-گردشگری در دنیا داراست و شرکت توسعه ورزش امیدجوانان بواسطه شناخت دقیق و جامعی که از پتانسیل‌های ملی و بومی بدست آورده، محل اجرای پروژه را به نحوی در نظر گرفته که با ایجاد موقعیت های منحصر بفرد ذیل به صورت همزمان و چهار فصل، جذابیت‌های ورزشی، گردشگری و سرمایه گذاری داخلی و خارجی به شدت افزایش یابد.

  • دسترسی به آبهای آزاد جهت ورزش های آبی و تابستانی کمتر از 4 ساعت مسیر آزاد راهی و کمتر از 30 دقیقه مسیر هوایی
  • دسترسی به بزرگترین پیست اسکی جنوب کشور کمتر از 2 ساعت مسیر اتوبانی
  • دسترسی کمتر از یکساعته به فرودگاه بین المللی شیراز
  • مستقر در یکی از مناطق خوش اب و هوا و مرتفع اطراف شیراز با چشم اندازهایی خیره کننده جهت ساخت ویلاهای اقامتی

 

 

دستاوردها : 

 

  •  تبدیل شیراز به قطب اقتصادی کشور

با عنایت به اینکه بر اساس مطالعات و لندیوزهای تهیه شده این طرح قابلیت توسعه تا 8500 هکتار را دارد، پوشش تمامی رشته های ورزشی، حوزه های سلامت ذهن و جاذبه های متنوع و مدرن گردشگری در این پروژه پیش بینی شده و برآورد می‌شود با توجه به مرکزیت استان فارس و شهر شیراز در ارتباط با استانهای جنوبی کشور و کشورهای حوزه خلیج فارس و نیز با تکمیل زنجیره آزاد راهی شیراز-اصفهان و پتانسیل بهره برداری از راه‌های دسترسی زمینی، هوایی، دریایی و ریلی، بازار هدفی با وسعت 30 میلیون نفر در سال را پوشش داده و آینده درخشانی در ایجاد رونق اقتصادی برای شهر شیراز فرآهم شده و با اجرای این پروژه در کوتاه مدت شیراز به یکی از قطب های اقتصادی مدرن ایران تبدیل شود.

 

  •  اولین پروژه توسعه پایدار گردشگری ورزشی کشور

این طرح که با هدف حمایت تخصصی و واقعی از جامعه ورزشی ایران طراحی شده، با توجه به جانمایی خاص خود تاثیر قابل توجهی در تامین زیر ساختهای مورد نیاز تولید و اشتغال در مناطق محروم در حوزه‌های مختلف و در نهایت ایجاد توسعه پایدار در مناطق  روستایی و عشایری نیز خواهد داشت و از اینرو می‌توان آنرا اولین پروژه توسعه پایدار گردشگری ورزشی در کشور دانست.

 

  •  جذب سرمایه بین المللی و رشد ارزی سهام شرکت 

یکی از مهمترین جذابیت‌های این پروژه را می‌توان ایجاد امکان جذب سرمایه‌ خارجی دانست که درصورت همکاری و همراهی موثرتر ارگانها و سازمانهای دیربط به راحتی انجام پذیر است.

با توجه به جانمایی، ویژگی‌های منحصربفرد پروژه و نیز تسلط شرکت امیدجوانان به مدل‌های نوین تامین مالی، آینده درخشانی در جذب سرمایه‌های خارجی برای این طرح و رشد اقتصادی شهر شیراز و  استان پهناور فارس پیش بینی می گردد چرا که سرمایه گذاری خارجی در ایران نیز مانند بسیاری از کشورهای دنیا بر اساس قانون 51-49 اجرا می‌شود. طبق این قانون سرمایه گذاران خارجی در مالکیت زمین و پروژه ها نمی‌توانند بیش از 49% سهم داشته باشند و الزاما می‌بایست سرمایه خود را از طریق شخصیت‌های حقوقی فعال مانند شرکت امیدجوانان وارد کشور نمایند که این مهم امکان رشد سرمایه سهامداران در قالب ارزی را نیز فراهم می نماید.

 

بخشی از اقدامات انجام شده : 

  • تحقق اهداف افزایش سرمایه فراتر از پیش بینی‌های 10 ساله شرکت، به میزان بیش از 8300 میلیارد ریال 
  • انجام مطالعات جامع بزرگترین طرح یکپارچه توسعه پایدار کشور 
  • تهیه نقشه لندیوز بیش از 8500 هکتار از اراضی بزرگترین طرح یکپارچه توسعه پایدار کشور 
  • تملک بخشی از اراضی مورد نیاز اجرای طرح‌
  • تهیه بیش از 700 عنوان قرارداد حقوقی مورد نیاز اجرای طرح 

در تماس باشید

آدرس :   مجتمع بین الحرمین ، بلوک A ، طبقه 1 ، واحد A20

تلفن :      1101 333 0902                

ایمیل:     info@omidjavanan.com

شرکت امید جوانان

در صورتیکه به اطلاعات بیشتری درباره مجموعه امیدجوانان، خدمات و یا سرمایه گذاری

نیاز دارید، کارشناسان ما همه روزه آماده پاسخگویی و انجام هماهنگی‌های لازم هستند.